گروه سوکا سال 1400 در زمینه تخصصی صنعت برق و با سرمایهگذاری مهندس امیرمحمد کرمانشاهیپور آغاز به کار کرد.
هدف گروه سوکا، کمک به وضعیت اقتصاد کشور، ایجاد اشتغال، افزایش تولید داخلی، ارتقای جایگاه علمی و فناوری کشور، صادرات محصولات و تنوعبخشی به سبد کالایی در صنف الکتریک است. در راستای این اهداف، گروه سوکا در صدد است با حمایت از تولید داخلی و تلاش برای کاهش وابستگی به واردات، با تولید محصولات باکیفیت و متنوع، به سهم خود، نقشی در خودکفایی کشور داشته باشد.
حمایت از جوانان نخبه و شرکتهای دانشبنیان در حوزه صنعت برق، از مسئولیتهای اجتماعی گروه سوکاست؛ گروه ما در راستای این مسئولیت اجتماعی، همهساله جذب و استخدام متخصصین جوان را در دستور کار خود قرار داده و فرصتها و امکانات آموزشی را برای آنان فراهم میکند. حمایت مادی و معنوی از نخبگان و شرکتهای دانشبنیان از اهداف پایدار گروه سوکاست.
استراتژی اساسی گروه سوکا، استفاده از تکنولوژیهای پیشرفته است؛ نوآوری و پیشرفت در کشور، در گرو بهرهگیری از بروزترین تکنولوژیها دنیاست. گروه سوکا بر این باور است که اتکا به فناوریهای روز، کلید ارتقای کارایی، کیفیت و رضایت مصرفکنندگان خواهد بود.
به همین منظور، سوکا با برنامهریزی دقیق و هدفمند، استراتژی جامعی برای استفاده از تکنولوژی در همۀ بخشهای کارخانه تدوین کرده است. این استراتژی شامل موارد زیر است:
1- بهینهسازی فرآیندهای تولید
2- تجزیهوتحلیل و بهبود مستمر
3- تولید محصولات نوآورانه
4- ارتقای سطح رضایت مشتری و مصرفکننده
- بهینهسازی فرآیندهای تولید
در گروه سوکا به طور مداوم به دنبال بهبود و سادهسازی روشهای تولید محصولات خود هستیم. با استفاده از تکنیکهای مدرن و تجزیهوتحلیل دقیق دادهها به رشد دائمی و بهبود کیفیت در تمامی سرویس ها و فرآیندهای خدمت رسانی می پردازیم ، فرآیندهای تولید را بهینهسازی میکنیم تا بتوانیم محصولات را با کیفیت بهتر، با سرعت بیشتر و هزینه کمتر تولید کنیم. این بهینهسازیها کمک میکند تا ضمن پاسخگویی بهتر به نیازهای مشتریان، در بازار رقابتی امروز موفقتر باشیم.
- تجزیهوتحلیل و بهبود مستمر
ما اعتقاد داریم که بهبود هر فرآیند، به کاری مداوم نیاز دارد. با بهبود مستمر سعی بر این داریم تا با الگوگیری از اطلاعات دریافتی بازخورد مشتریان و انجام بازرسی ها و ارزیابی های عملکردهای مستمر کارشناسان و مشاوران سازمان به ارتقای کیفی و رشد سازمانی دست یابیم به همین دلیل، بهطور مداوم دادههای تولید را جمعآوری و تحلیل میکنیم تا نقاط ضعف و قوت فرآیندهای خود را شناسایی کنیم. با استفاده از این اطلاعات، اقدامات اصلاحی لازم را انجام میدهیم و به دنبال راههای جدید برای بهبود عملکرد خود هستیم. این رویکرد کمک میکند تا همیشه یک گام، جلوتر از رقبا باشیم.
- تولید محصولات نوآورانه
در گروه سوکا نوآوری حائز اهمیت است. ما به طور مداوم به دنبال ایدههای جدید برای توسعه محصولات هستیم تا بتوانیم نیازهای رو به رشد مشتریان را برآورده کنیم. با استفاده از دانش فنی و خلاقیت تیم تحقیق و توسعه خود، محصولات نوآورانهای را تولید میکنیم که استانداردهای صنعت را ارتقا میدهند.
- ارتقای سطح رضایت مشتری و مصرفکننده
رضایت مشتری برای سوکا از اهمیت بالایی برخوردار است. ما به طور مداوم دنبال راههایی برای بهبود تجربه مشتریان هستیم. از طریق ارائه محصولات باکیفیتتر، خدمات پس از فروش قویتر و ارتباط مؤثرتر با مشتریان، تلاش میکنیم تا رضایت آنها را جلب کنیم. مشتریان راضی، بهترین سفیران برند ما هستند.
سیاستهای سوکا، افزایش سبد تولیدی محصولات در صنعت برق و سرمایهگذاری در تولید محصولاتی است که هنوز کشور در آن، واردکننده است.
دو برند فعال گروه سوکا عبارتاند از:
سیم و کابل آمل / سوکا الکتریک
سیم و کابل آمل
جناب آقای علی کرمانشاهیپور، بنیانگذار شرکت سیم و کابل آمل، اولین خط تولید این برند را سال 1378 در شهرک صنعتی امامزاده عبدالله شهرستان آمل تأسیس و راهاندازی کرد. با گذشت قریب به سه دهه از آغاز فعالیت، سیم و کابل آمل یکی از معتبرترین واحدهای تولیدی کشور در زمینه محصولات تخصصی برق محسوب میشود.
سوکا الکتریک
شرکت سوکا الکتریک سال 1399 با تولید انواع ملزومات صنعت برق مثل نوارچسبهای معمولی و نسوز، انواع قوطی کلید، جعبه فیوز و ...، به کارخانجات گروه سوکا پیوست. سوکا الکتریک شرکتی توسعهمحور است که ورود و حضور مستمر در عرصههای دانشبنیان را بر اساس نیازسنجی بازار از ضروریات اصلی خود میداند.
برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید از پیج اینستاگرام، کانال تلگرام و کانال آپارات گروه سوکا بازدید نمایید.